Europa

Parliament will hold an award ceremony on 27 November for the LUX Film Prize laureate. The ceremony will take place in the European Parliament’s hemicycle in Strasbourg.
Committee on Culture and Education

Source : © European Union, 2019 - EP

Climate change and food security, migration, sustainable growth and the post-Cotonou ACP-EU agreement are set to be the focus of the 38th session of the assembly.
Committee on Development

Nachbarschaft und Erweiterung

Quelle : © Europäische Union, 2019 - EP

The Constitutional Affairs Committee will debate the state of play on Brexit with EP Brexit coordinator Guy Verhofstadt on Tuesday at around 15.00.
Committee on Constitutional Affairs

Source : © European Union, 2019 - EP

Eine neue Bewerbungsrunde für die vom EU-Parlament unterstützte DiscoverEU-Initiative, mit der jungen Menschen Gratis-Bahntickets zur Verfügung gestellt werden, hat am 7. November begonnen!

Quelle : © Europäische Union, 2019 - EP

Parliament will hold an award ceremony on 26 November for last year’s Sakharov Prize laureate Oleg Sentsov, recently released from a Russian prison.
Subcommittee on Human Rights

Binnenmarkt

Quelle : © Europäische Union, 2019 - EP

Auf der Tagesordnung der Plenartagung vom 13. und 14. November stehen Feierlichkeiten zum Gedenken an den Fall der Berliner Mauer und zum 30-jährigen Bestehen der UN-Kinderrechtskonvention.

Quelle : © Europäische Union, 2019 - EP

The Conference of Presidents (EP President and leaders of political groups) on Friday decided that the hearings of the three new Commissioners-designate take place on 14 November.
Committee on Foreign Affairs
Committee on the Internal Market and Consumer Protection
Committee on Industry, Research and Energy
Committee on Transport and Tourism

Source : © European Union, 2019 - EP

Commissioners-designate hearings, plenary and committee meetings, Brussels

Source : © European Union, 2019 - EP

UN-Klimaforscher haben den EU-Abgeordneten am Mittwoch (6.11.) die neuesten Erkenntnisse darüber vorgelegt, wie sich der Klimawandel auf unsere Lebensmittelproduktion und Ozeane auswirkt.

07.12.2019, 10:00 Uhr - 17:00 Uhr
Creos Lernideen, Herforder Str. 22, 33602 Bielefeld

10.11.2019 20:26 Die Grundrente kommt!

10.11.2019 17:18 Die Grundrente kommt!

09.11.2019 11:26 „Die Ideale der Friedlichen Revolution bestehen fort“

06.11.2019 17:12 Was die SPD in der Regierung geschafft hat
Bestandsaufnahme zur Halbzeit der Wahlperiode Zwei Drittel der SPD-Mitglieder haben vor zwei Jahren entschieden, dass wir in der Regierung wichtige sozialdemokratische Ziele umsetzen sollen. Und sie haben uns beauftragt, in der Mitte der Wahlperiode die Leistung der Koalition zu überprüfen. Grundlage dafür ist die Bestandsaufnahme der Bundesregierung. Eine Bewertung nimmt dann der Parteitag im Dezember

05.11.2019 17:23 Auch neue Gentechniken und ihre Produkte müssen sicherheitsüberprüft und gekennzeichnet werden